söndag 5 oktober 2008

Livet i starkare färger

Mamma H skriver:

Jag har alltid varit dålig på att leva och uppleva nuet. Istället mycket bra på att njuta av framtida planer. Under tiden jag var gravid med Lilla L gick jag en kurs i mindfulness. Mindfulness handlar det mycket om att med alla sina sinnen vara närvarande i stunden och till fullo vara medveten om vad man upplever. Det handlar också om acceptans. Att acceptera hur man känner och tänker i vissa situationer för att sedan kunna hålla distans till tankarna. Den kursen var en stor utmaning för mig. I och med Lilla L:s ankomst har jag blivit så mycket bättre på att just vara närvarande, känna glädje över småsaker i vardagen och känna stor tacksamhet över allt som är bra i mitt liv. Jag kan bäst beskriva det som om jag upplever livet i mycket starkare färger. Det känns som en fantastisk gåva att ha fått. Tack Lilla L för det!

2 kommentarer:

Helena sa...

Hejsan Har kikat in på eran fina blogg några gånge. Grattis till er fina tjej. Läste det ni skrev i aftonbladet, kanon. Jag har en vännina som blev gravid första gången vid 42 årsålder. Vilken lycka!!!!Sedan kom all inf om ALLA risker och erbjudande om alla prover som hon nog borde ta. Till slut sa hon att hon kände sej som en enda stor riskgrupp hela hon. Hon ville bara vara gravid och njuta av detta.I juni 2007 föder hon en ljuvlig liten tjej.
Jag har själv en son med DS, Jacob fyller 17 år i december. Jag känner också att jag ser det stora i det lilla i vardagen med andra ögon än andra i min omgivning. Och detta tackar jag min älskade son för och för vad mitt liv tillsammans med honom har gett mej och ger mej. Han är en fantastisk ung man.Och han har fantastiska äldre syskon, som också i mångt och mycket har en helt annan "mogenhet" än andra unga män och kvinnor i samma ålder som dom själva är. Ta hand om er. Och njut av höstens underbara färgprakt. :-)

Anonym sa...

Hej!
var gick du kursen? låter som en bra kurs att gå!
och tack för din positiva blogg!


/Heidi