lördag 11 oktober 2008

Lyckliga barn

Mamma H skriver:

När jag ringde min bästa vän J för att tala om att fostervattensprovet visade att vår bebis verkligen hade Downs syndrom sa hon två saker. Två fraser som etsat sig in i mitt medvetande. Först sa hon; "Åh, vad ni kommer att älska det barnet". Sedan sa hon; "det är egentligen enkelt, vad alla föräldrar vill ha är lyckliga barn och då spelar det ingen roll om man har ds eller inte. Det var allt hon sa. Tack för att du är så klok J och en så himla bra vän!

2 kommentarer:

Grodansmamma sa...

Ang. träning
Vi försöker så gott vi kan. Mycket hämtat ur Karlstadmodellen. Det roligaste och det som får oss att fortsätta är alla framsteg vi hela tiden får. Och Elsas glädje över at lära sig nya saker och att träna (leka är det nog mer enligt henne). Delar gärna med oss av efarenheter även om vi är ganska nya i leken. Kram Elsas mamma

Anonym sa...

Klok vän ni har. Fina ord, sanna ord.
När det gäller kommentarerna om Snorpan så var det precis ibörjan som de fälldes. Jag tror nog att det var menat som tröst och ett försök till sympati, men ju mer jag tänkte på det så blev det något annat jag läste in i orden.
Ha det så bra! /Mamma L