fredag 20 mars 2009

Från andra sidan

Pappa J skriver

Sitter och scrollar nedåt på bloggen på jakt efter fler bilder på min Lilla L som är så långt borta. Gör lite ont att läsa om dig och samtidigt inte kunna ta dig i famnen och tigga en blöt puss. Såna som du har blivit så frikostig med de sista veckorna.

Jag kommer ihåg hur det var innan dess. När jag formade munnen till en puss och närmade mig långsamt. Och precis när jag skulle pussa till så - vände du bort huvudet. Och så en busig blick som sa: "Nä du. Den kan du känna dig blåst på."

Men nu som sagt är det nästan du som tigger pussar av mig. Mitt lilla söta hjärta. Jag längtar så efter dig och ska kompensationspussa dig tusen gånger när jag kommer hem.

Slängkyss från din pappa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Såg först när jag skickat min kommentar nedan en helt ljuvlig bild på er lilla tjej ! OJ vad hon har vuxit...kan sitta och allt och har långt hår !
Vad söt hon är !
Dags snart att komma förbi med er grind om ni vill ha den fortfarande.
A

Tojjan... sa...

Vad skönt att det är fler än jag som blivit blåsta på goa babypussar. och att jag inte behöver ta det så värst personligt.

Härlig text om positiv saknad. Ni är fantastiska på att formulera era känslor i text och ge kraft åt oss okända ute i bloggsfären.

Ha en bra fortsättning på veckan,
mvh Tojjan