onsdag 11 mars 2009

Nästa check-up avklarad

Mamma H skriver:

Så har vi också varit och undersökt Lilla L:s ögon på den årliga kontrollen. Man tittar efter skelning och brytningsfel (som är vanligare hos barn med ds) men där var det grönt ljus och ett helt ååår till nästa gång. Vi har också varit och undersökt Lilla L:s hörsel. Barn med ds kan ha hörselnedsättningar. Vi visste sedan hon var nyfödd och gjorde tester att hon hör alldeles utmärkt. Nu var det dags för ett annat slags test som registrerade hur pass aktivt Lilla L lyssnar och det på olika slags ljud. Det klarade hon perfekt, vilket innebär att vi inte behöver komma tillbaka till hörselkiniken nån mer gång. Yippee!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!
Visst är det skönt med varje avklarad kontroll som man slipper på ett tag. Vi har idag varit och kollat S hjärta och det såg toppen ut. Nu slipper vi det i ett halvår. Känns lite skumt dock - en gång i veckan före operationen,sedan ett uppehåll på tre månader och nu sex månader. Skumt men skönt.

Ha det bra!

Tojjan... sa...

Jag blir ödmjuk inför alla kontroller ni måste gå igenom. Jag kan tycka det är såå jobbigt emellanåt att ta mig till en enstaka läkarkontroll med min junior. När jag läser om er situation, som i likhet med Lottas kantas av kontroller, förstår jag att jag ska vara såå sansad och inte gnälla.

Ännu en vinkel om varför er blogg är viktig. Den skapar insikt!

//mvh Tojjan