tisdag 17 mars 2009

Jag och mitt gäng

Mamma H skriver:

Pappa J befinner sig utomlands på reportageresa. Det är jag och mitt härliga gäng som hänger här hemma. Det är intressant det där. Man tror att det ska bli så jobbigt att vara själv med tre ungar och på egen hand ratta runt hem, hushåll och barn. Och så flyter det på så bra. Få konflikter, barn som gör som man säger och som dessutom tar ett större eget ansvar och hjälper till. Känns som om allt går väldigt smidigt. Jag har upplevt det förut. Kan det vara så att det blir tydligare med bara en vuxen person som domderar i hushållet? Inte så att vi inte saknar J för det gör vi. Jättemycket. Men det är också skönt att känna att - ok, det här med att vara själv med tre ungar, det grejar jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar jag kunde säga detsamma... pappa i fam också borta...utland..först Dk ngr dagar nu lite längre ner...
Här är hysteriskt- fast det är det ju annars också- springer som en skållad råtta mellan alla tre som skriker och bråkar med varann. M och L bråkar hela tiden och munhuggs. Enorm konkurrens och de vaktar som lejonhannar på sina revir och byten. M o A bråkar också-mest om saker. A retas och tar Ms saker ..kastar i golvet, under soffan, gömmer, river sönder och skrattar så han kiknar när vi andra tre hemma vrålar att nu får det vara nog. A och L bråkar för A förstör Ls saker.
5 min lugn...kvällsfika framför tvn...välling, varm oboy, mackor...te...en vill ha mer...skyndar ut i köket och hinner vara där 15 sek innan jag hör pang och skrik. A kastat ner tre ljusstakar hoppar på bordet ryckt av storebrors glasögon och kastat hoppar på lillasyster och hällt ut en tredjedel av brorsans kopp på mattan... Detta var bara en bråkdel av vad som hände idag.
Inför nästa avlösaransökan tror jag att jag ska klippa ihop en film "vardag hemma hos xx"...fast jag orkar nog inte se den tror jag...
Tur att det finns ljusa stunder också.
Och till råga på allt har 4 cm nysnö gömt mina idag inhandlade penséer, pärlhyaciner, krokusar och narcisser... Hann inte ens plantera dem ute och arrangera dem fint i en kruka. :(
KRAM
A