söndag 7 juni 2009

Syskonkärlek del?

Mamma H skriver:

I bilen på väg hem från farmor och farfar i dag lekte vi "sanning och konka". En mycket populär lek just nu hos den 9-årige storebrodern. 7-årige M fick frågan vad som gör honom riktigt glad och lycklig. Han tänkte efter en kort stund och sa;

- När jag fick min lillasyster, då kände jag mig riktigt lycklig.

Våra fantastiska pojkar! Som är så otroligt förälskade i sin lillasyster och som behandlar henne som den prinsessa hon är. Många är gångerna när en tår smugit sig fram i min ögonvrå när jag ser hur fina dom är mot Lilla L. Storebror H påtalar ofta för mig hur duktig hon är.

- Tänk mamma, Lilla L är bara 1 år och hon kan redan alla dom här sakerna.

I deras värld finns inga jämförelser. Bara Lilla L och vem just hon är.

En värme sprids inom mig och jag känner mig trygg och lugn. Dom kommer alltid att finnas där för Lilla L. Tillsammans kommer dom alltid att finnas där för henne.

Bästa brorsorna!

1 kommentar:

Grodansmamma sa...

Underbart! Och bra att de har varandra brorsorna. Visst är man lite mer blödig när det gäller våra barn med det extra? I alla fall jag.... Kram