tisdag 23 februari 2010

Gå, gå, gå

Mamma H skriver;

Sedan Lilla L började på dagis är hon mycket mer intresserad av att stå och gå. Kan tänka mig att hon fått inspiration av sina dagiskompisar. Hon ställer sig upp mot soffan, går runt bordet och mellan stolar. Tar tag i byxbenet på mig eller J och drar sig upp. Lära gå-vagnen används flitigt. Vi har inhandlat "walking wings", en slags sele där hon får träna på att gå utan att hålla i något/någon i händerna. På så sätt över hon också upp balansen. Kan rekommenderas. Jag längtar så tills hon tar sina första stapplande steg. Men vis av erfarenheten så vet jag att det kommer att dröja ytterligare några månader innan vi är där. Tålamod, tålamod...

5 kommentarer:

Maria sa...

Duktiga tjejen.
Så roligt att hon tar för sig så bra!
Saga går bara när vi håller henne i händerna. Hon reser sig inte upp... Tålamod, tålamod...

Vart har ni köpt selet?
Hade nog varit bra för vår lilla tjej oxå!

Kram Maria

Ellen sa...

Duktig tjej!

Snart kommer de första små stegen:O)

Maria sa...

Hej igen. Har ikväll suttit och letat efter Walking Wings på nätet. Lyckades inte hitta någon återförsäljare, minns du på vilken sida ni köpte er på?

Kram Maria

Lilla L sa...

Hej Maria!

Jag tror att det var på den här sidan men den verkar ligga nere just nu tyvärr. http://www.busigt.se/

//Helena

Maria sa...

Tack Helena!
Hittade oxå den sidan men som sagt den verkar ligga nere.
Jag får leta vidare.
Maria