lördag 11 juli 2009

Morgon i Brooklyn

Mamma H skriver:

Under vår vistelse i NY hyr vi en lägenhet i Brooklyn. Lägenheten ligger alldeles intill Prospect Park, en enormt stor grön oas mitt i Brooklyn. Vi har ännu inte anpassat oss helt efter tidsskillnaden, vilket innebär att vi alla vaknar kl sex varje morgon (Lilla L vaknade kl 4 dom första två morgnarna, mindre kul). Att vakna tidigt i NY är inte helt fel, snarare helt rätt. Tidigt på morgonen är det fortfarande svalt ute med skön luft och det är ändå många människor ute. I morse kl 7 tog jag med brorsorna ut i parken för en joggingrunda. En härlig upplevelse! Många människor i den stora parken som antingen sprang, cyklade eller åkte inlines. Vi väckte en del uppmärksamhet där vi kom joggandes. Om det hade med vårt väldigt nordiska utseende att göra eller kanske den ringa åldern på joggarna vet jag inte. Härligt var det i alla fall och det blev i alla fall ca 4 km.

1 kommentar:

Lotta sa...

Vad härligt det låter! Jag kan riktigt känna fläkten av den gröna oasen mitt i storstadens vimmel. Som sagt, lite avundsjuk är jag allt. När man har det gröna runt omkring sig hela tiden uppskattar man det inte riktigt på samma sätt som när man hamnar i en grön oas omgiven av en storstad.

Ha det bra! (och hoppas lilla L har vänt dygnet rätt nu)

Lotta

Lotta