lördag 8 november 2008

Mamma H skriver:

I går var Lilla L och jag på Tittut igen. Denna fantastiska verksamhet som värmer så många hjärtan. 10 barn, alla med Downs syndrom, och deras mammor och pappor ingår i gruppen. Vi sjunger (med tecken), fikar och pratar, pratar, pratar. Innan Lilla L föddes tänkte jag mycket på att Lilla L kanske inte skulle vara så lik oss andra i familjen rent utseendemässigt. Att hon istället skulle vara lik andra barn med ds som inte hade någonting med oss att göra. Tanken gjorde mig lite ledsen. Att vara på Tittut och se dessa 10 barn med föräldrar får denna myt snabbt på fall. Visst finns det gemensamma drag hos personer med ds men jag blev förvånad första gången över hur lätt det är att se vilket barn som hör ihop med vilken förälder. Och Lilla L är inte alls särskilt lik någon av de andra barnen utan snarare väldigt lik sina syskon. Jag har inga problem alls att se det.

2 kommentarer:

Fredric och Jag sa...

Hej
Tittade in på din blogg. Är en tjej som är gravid i vecka 32. Väntar en pojke med DS. Vi fick veta detta i vecka 24.

Anonym sa...

Hej!
Jag har tänk på de jag med! tänkte på de senast på titut, att dom är inte specillt lika.Saga är lik mig har vi kommit fram till nu när kort från mig kom fram:)
//Pernilla &Saga
har oxå en blogg! www.nussnuss.babyblogg.se