söndag 18 januari 2009

Besök från framtiden?

Mamma H skriver:

I går kväll hade vi familjen L här på middag. Familjen L är en ny bekantskap sedan Lilla L kom och på väg att bli goda vänner. Familjen har 3 pojkar, varav mellanpojken J har ds. Han är nu 8 år gammal och en fantastiskt fin kille, precis som hans bröder. J är viktig för oss på många sätt. Vi träffade honom första gången när Lilla L låg i magen och vi satt fast i vår "valsituation". Att då få träffa J gjorde det hela så mycket enklare. J visade oss snabbt att det fanns ingenting att vara rädd för. En helt vanlig kille. J går i andra klass (vanlig skola), kan läsa, har kompisar och spelar fotboll på fritiden. Visst, alla har olika förutsättningar men varför inte hoppas att det kommer gå lika bra för Lilla L. Det gör vi i alla fall. Vi kommer att ha höga förväntningar på Lilla L så långt det är möjligt. Att få träffa J och hans familj är alltid lika kul för då får vi en blick in i framtiden och vilka frågeställningar det kretsar kring just då.

4 kommentarer:

mamma sandra sa...

Hej!

Kikade in här en vända, har också en dotter med ds! 14 mån gammal nu..de har hänt så mycket på bara några veckor :D
Kika gärna in hos mej!

Går det bra om jag länkar till dej på min blogg?

Kram sandra

Lilla L sa...

Till lillaskrubben: Självklart, jag gör detsamma.

/Helena

Skolgatan sa...

Vad kul ännu en blogg med ds-barn! Ska lägga dig i min blogglista. Nu ska jag göra frukost men här måste jag in och läsa vidare sen.

Kram Jessica!

Linns mamma sa...

Kikar in här. Har också en "liten L". Hon har DS och och blir 4 år till sommaren.
Vilken jättefin text du har om Lilla L.
Hälsa gärna på hos mig i min blogg http://lmammansvardag.cabfamily.se

Anneli