måndag 19 oktober 2009

Föräldramöte

I kväll har pappa J och jag varit på föräldramöte på den avdelning på förskolan där Lilla L ska börja. Lilla L kommer att gå på samma förskola som brorsorna gjorde men på en annan avdelning och med annan personal. En förskola som sedan tidigare har gedigen erfarenhet av barn med särskilda behov. Fyra otroligt positiva, engagerade och entusiastiska förskolelärare som tycker det ska bli jättespännande att Lilla L kommer. Två av dem kan dessutom redan teckna!!!Efter att jag berättat om Lilla L för föräldrarna räckte en mamma upp handen och frågade var på nätet hon kunde lära sig stöd tecken. En annan pappa föreslog att barnen redan nu skulle välja var sitt personligt tecken tillsamlingarna inför att Lilla L ska komma. Man kan ju inte bli annat än varm i magen...

6 kommentarer:

Minoriteten i majoriteten sa...

Åh, vad glad jag blir glad för Lilla L:s och er skull!
Dialog och nyfikenhet är det bästa man kan ge någon med lite särskilda behov, enligt min mening.

Lever själv med CP-skadan Spastisk
Diplegi sedan födseln.

Driver ett nystartat bloggforum för personer med särskilda behov och önskar skapa en plattform för diskussion och tankeutbyte.

Kika gärna in på:http://minoritetenimajoriteten.blogspot.com/

Keep up the good work!

Lena sa...

och jag som läser får tår i ögat.

Anonym sa...

Vad härligt! Ser fram emot att få läsa mer om Lilla L:s dagisstart vad det lider.
/Malin

Anna sa...

Hej!
Tack för kommentar! Sånt är roligt!
Jo, mina killar är tvillingar och födda -06, vi bor på Värmdö.
Har läst här ett tag men jag är dålig på att kommentera... försöker bättra mig :)

Anna sa...

Hej igen!
Låter ju jättebra det här med förskolan! Kul!
Föräldrar tycker jag generellt är oerhört positiva till "våra" barn och de fördelar det får för deras barn, på våra killars dagis är de två resurser till tre DS-killar och då blir det ju helt plötsligt 4 vuxna på 14 barn. Det är rätt bra.

Lotta sa...

Visst är det underbart med folks reaktioner och positiva bemötande! Vi håller på att skola in Sara på dagis nu och hela förskolans personal, både på den avdelning hon kommer att gå på nu och den hon kommer att gå på när hon blir lite större, har gått in med liv och lust för detta. Hela personalen går teckenkurs nu och dessutom på föreläsningar om Karlstadmodellen. Jag blir förundrad och varm över dessa engagerade människor!