måndag 12 oktober 2009

Vad jag pysslar med nu för tiden...

Den här gå-stolen vill mina föräldrar gärna att jag ska använda. Jag är tveksam, ålar hellre omkring på egen hand. Men om man mutar mig med ett gott kex så kan jag väl ta några steg....

Jag övar på att äta själv med sked. Det vill jag gärna göra och det går ganska så bra men föräldrarna tycker det blir lite kladdigt...

Att gå omkring med den här vagnen känns helt onödigt, mycket smartare att sitta i den och bli skjutsad omkring tycker jag...

Äta pinnglass är jag en hejare på. Synd bara att det inte serveras oftare på det här stället...

Men det allra bästa jag vet är när jag i lugn och ro får sitta ifred och titta på Teletubbies. Då kan jag sitta länge, länge...

6 kommentarer:

Maria sa...

Vilka härliga bilder på en stor tjej!
Så duktig hon är med skeden, Saga vägrar att hålla i sin. Bekvämt att bli matad;)

/Maria

Lilla L sa...

Hj Maria!

Lova har precis börjat vilja hålla i skeden själv. Blir riktigt arg när vi ska mata. Men fram tills nu så har hon bara kastat i väg skeden (och gör så ännu). Hon gillar att kasta det mesta den lilla fröken.

//Helena

Anna sa...

Hejja lilla L!

Tänkte bara säga att vi hade också en sån där gåstol, och det blev märken överallt, på alla möbler och alla köksskåp efter den. Tills smarta pappan kom på att man kunde köpa rörisolering på närmsta byggvaruhus och klä in den nedre blå bågen. Inga fler märken!
Bara ett tips, utifall att ni också har en gåstolsförare av den aggressivare sorten.

Anonym sa...

Vilken sötnos.

/Malin

Lilla L sa...

Hej Anna!

Tack för tipset! Det tog bara ett par dagar och sedan hade Lilla L klurat ut hur hon tar sig framåt med gå-stolen. Och med en väldig fart. Så nu känns ditt tips helt plötsligt väldigt värdefullt...

Jenny sa...

Vilken duktig liten tjej! :)
Vi fick oxå låna den där varianten av gå stol...men lilla A försvann i den...hon är lång men var åndå för kort i rocken...så pappan här i huset åkte och shoppade en med musik knappar och doningar... :) Den funkade bättre och användes flitigt ett bra tag :)

Mvh Jenny