fredag 22 maj 2009

Ord som satt sig

Mamma H skriver:

När Lilla L låg i min mage och vi hade fått beskedet att hon bar på en extra kromosom berättade vi det för alla i vår omgivning. Reaktionerna var förstås olika mycket beroende på egen erfarenhet och kunskap om vad denna extra kromosom innebär. Många av dessa kommentarer etsade sig fast i mitt minne och än i dag minns jag dom som i går. Både positiva och negativa. Svårast är det förstås att tänka tillbaka på dom negativa. Ingen menade naturligtvis någonting illa och jag skulle säkert kunnat uttryckt mig själv på ett liknande sätt. Tyvärr. Men jag kan fortfarande höra dom - "Nej, men vad tråkigt" eller "oj, vad jobbigt". Att i dag tänka på att vår Lilla L skulle vara någonting tråkigt eller jobbigt....Fina, fina Lilla L. Som får vara precis den hon är. Som är så älskad precis som hon är. Som har lärt oss så mycket om livet.

1 kommentar:

Maria sa...

Så sant så sant! Tänk vad denna extra kromosom kan förändra livet. Jag blir så härligt glad när jag läser ditt inlägg, älskad precis för den hon är! Underbart!

jag fortsätter att följa er här på bloggen.

Maria, Sagas mamma