söndag 26 oktober 2008

Filmupplevelse

Mamma H skriver:

I dag var lillebror M och jag på bio och såg "Star Wars, Clone Wars". Vi hade bestämt att vi skulle ha egen tid han och jag tillsammans denna söndag. Att gå från att alltid varit lillebror till att också bli storebror kan vara nog så tufft även om M tagit det rätt så bra. Dock viktigt för alla syskon att få ha mamma eller pappa helt för sig själv tror vi. Lillebror M fick välja vad vi skulle göra och då blev det bio. Han valde också filmen. Jag är inget fan av Star Wars och jag försökte försiktigt få honom välja en annan film istället. Men nej då. Efter fem min i biosalongen fick jag nästan panik när jag insåg att jag var tvungen att titta på denna film i ytterligare 1,5 timme. Hua! M såg hur jag satt och skruvade på mig och lutade sig fram och undrade viskandes om jag tyckte den var bra. "Är det inte lite mycket krig?" viskade jag tillbaka. Han tittade på mig som om jag vore en idiot och sa; "Men mamma, vet du inte att Star Wars betyder stjärnornas krig på svenska? Det här är verkligen ingen kärleksfilm, mamma". Nej, det var det ju verkligen inte....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, klockrent!
Tack för de fina bilderna, vad stor L har blivit! Och storkillen har hål i örat! Känner mig ledsen över att det går så långt mellan gångerna vi ses, man missar så mycket... Kramar från M

Mia sa...

Vi brukar skicka farfar på bio med storebror, han gillar det och blir glad för att han blir utvald som biosällskap.

Sist när vi var i Sverige var det mormor som gick med storebror på Wall-E, hon berättade att hon somnade ungefär 10 ggr under filmen.

Anonym sa...

Hejsan!
Jag är en tjej på 41 år och bor i Karlstad. Läser omvårdnadsprogrammet och ska göra ett arbete i etik och ska välja ämnet fosterdiagnostik och genteknik att skriva om. Hittade er blogg när jag sökte på internet om Downs syndrom. Undrar bara om jag kunde få ställa några frågor till er om detta. Jag förstår om ni säger nej, men skulle bli jättetacksam om ni vill det. Arbetet ska vara inne den 6/11 så jag har inte så lång tid på mig. Min mailadress är carola.persson67@telia.com
Hälsningar Carola