måndag 30 november 2009

Möte i livet

Mamma H skriver;

Två dagar efter operationen kom en sköterska in och lät mig veta att jag hade besök. Något konfunderad blev jag, eftersom jag inte känner en enda kotte i Skåne. Därute på vårdavdelningen sitter S med sin supersöta lilla 3-månaders son A. S och jag känner inte varandra och vi har heller aldrig träffats IRL. Dock vet jag att S följer vår blogg och vi har mötts genom det skrivna ordet flera gånger. A bär också en extra kromosom precis som Lilla L. S och A var i krokarna och visste via bloggen att Lilla L hade opererats och låg inne. Dom stannade förbi för att säga hej och för att ge Lilla L en liten present. Som sagt, vi har aldrig träffats men ändå tar det bara fem minuter så känns det som om vi känner varandra. Det tar bara fem minuter och så pratar vi om det som är viktigt i livet. Om viktiga saker. Vi förstår varandra. Det är ändå bra häftigt. Tack snälla S och A för att ni kom förbi - ett kort möte men ett möte jag länge kommer att minnas.

2 kommentarer:

Masarinmamman sa...

Det är fantastiskt med dessa möten. Jag har varit med om liknande och den samvaron som uppstår är rent av magisk.

Hurra för Lilla L och hennes lagade hjärta! Fantastiskt fina nyheter. Vilken kämpe ni har!

Anonym sa...

Som moster till lilla A, känner jag sådan tacksamhet för att vi har kunnat följa er blog.

Så härligt att höra att allt har gått bra i Lund och att ni nu är på väg hem och kan lägga detta bakom er.

/Kirsten