fredag 14 augusti 2009

Hemlängtan

Mamma H skriver;

Nu har det gått sex veckor sedan vi lämnade Sverige. Det är en lång tid att vara hemifrån, särskilt om du är barn. Brorsorna längtar hem nu. Att längta hem är någonting bra tänker jag. Den ene sitter nostalgiskt och längtar till Gotland, där han i vanliga fall tillbringar sina somrar. Drömmande radar han upp olika händelser som han förknippar med G. Den andre längtar efter sitt rum och sina kompisar och har kommit till en slutsats han upprepat de senaste dagarna: "det är mycket bättre i Sverige än i USA:". Själv längtar jag efter mitt nyrenoverade hus och efter att få börja jobba. Pappa J hinner inte med att längta. Kanske att också Lilla L längtar. Hur som, om åtta dagar sitter vi på planet och längtan är över.

4 kommentarer:

Majsan sa...

Och vi längtar efter er! KRAM!

f&i sa...

Hej!
Vilken härlig blogg och vilken fin presentation av Lilla L . Som är söt som socker.
Hälsar,
Malin D

Honungspojkens mamma sa...

Häromdan satt jag och läste länge i er fina blogg om hur allt började med lilla L. Vilken jätteviktig och bra artikel ni skrev i Expressen!

Och vad söta de är, era små lintottar på andra sidan Atlanten...

Kram

Lotta sa...

Visst är det härligt att få lov att längta hem lite grand. jag tror det är på de stora äventyren man riktigt kan inse allt man har i vanliga fall - och uppskattar det desto mer.
Ha det bra!