lördag 8 augusti 2009

Överlämning

Mamma H skriver;

Om 2,5 veckor är det dags för mig att hoppa ur mysdressen och i jobbstassen, börja sminka mig igen och gå iväg till jobbet. 15 månader av föräldraledighet är till ända. 15 månader som har varit fantastiska, mysiga, roliga men också långtråkiga och stundtals frustrerande (som med allt annat). Än dock, all tid jag har fått tillbringa tillsammans med mina 3 barn - det är en ynnest och det ska jag leva på länge. Nu är det dags att lämna över stafettpinnen till pappa J som är mer än redo att axla ansvaret för hus och hem dom kommande fem månaderna. Nu är det hans tur att handla, laga mat, städa, tvätta, hämta barn, packa gympapåsar, göra matsäckar, köpa födelsedagspresenter, handla kläder till barnen, besöka läkare och habiliteringen osv osv osv. Själv ska jag njuta av att kliva in i den "barnfria" zonen...

Inga kommentarer: