tisdag 25 augusti 2009

I förarsätet

Pappa J skriver:

Så var dagen här. Den som både mamma H och jag har längtat efter så länge. Jag för att jag äntligen får huvudansvaret för Lilla L. Mamma H för att hon äntligen slipper det hemmafruliv som hon varit så urless på.

Jag förstår henne. På sätt och vis. Men just nu känner jag mig som den lyckligaste människan på jorden. Just hemkommen från USA kanske jag uppskattar det extra mycket. Att svenska staten (genom er andra skattebetalare) faktiskt ger mig ersättning för att kunna tillbringa tid med mitt barn. Det är ju helt... FANTASTISKT!

Men hur var det man gjorde nu igen? För det är ju inte bara Lilla L som blir mitt ansvar. Lite andra grejer som liksom .... har skött sig av sig själva..... följer ju med i dealen.

Det var sex år sen jag var i den här situationen sist. Och aldrig har vi (som satt en ära i att leva jämställda) hamnat så snett som nu. Jag har inte lagt i en tvätt sedan februari. Inte städat sedan juni -08. Och nu är det FET PAYBACKTIME. Det har jag fått höra sedan juli -08. Så jag har laddat.

Det finns en annan tråkig konsekvens av allt detta. Om man frågar Lilla L så ser hennes topplista ut så här: Först kommer mamma. Sen mamma.... sen mamma. sen ingenting. sen ingenting. Sen brorsorna. Sen pappa.

Men nu är jag här. I förarsätet.

Måste sluta nu. Ska hänga första tvätten.

3 kommentarer:

Majsan sa...

Kanske även dags att ta upp bakningen på allvar igen nu...? Kram och välkomna hem!

Lilla L sa...

Pappa J:
Jamen det är klart. Har hört att det finns en fantastisk blogg för amatörbagare. En kille som bor här i krokarna faktiskt.

f&i sa...

Välkomna hem familjen Lilla L önskar familjen Dareberg och ser ram emot fler rapporter om topplistor och annat.