torsdag 6 augusti 2009

Långtur

I går eftermiddag var vi ute på en långtur här i DC. Barnen ville gärna gå tillbaka till Lincoln Memorial (det tar ca 45 min att gå dit). Temperaturen visade som vanligt drygt 30 grader och det var mitt på dagen så jag försökte lite fint att avstyra den idéen. Men dom var som vanligt mycket målmedvetna. Lilla L sov i vagnen och vi gav oss i väg. Promenerade längs med floden, där det i alla fall fläktar lite. På vägen blev jag getingstucken i nacken (vet ni hur ont det faktiskt gör...)Väl framme vid Lincoln ville killarna fortsätta promenera ner till Washington monument. Så det gjorde vi. Svetten rann på mig och vattnet tog slut illa kvickt. Men dom var helt opåverkade och knallade bara på. Vid Washington monument tog vi en paus innan vi gick lite till. Sen var jag helt slut och lyckades övertala killarna om att ta T-banan hem, vilket dom gick med på. Flera timmar senare ramlade vi in över tröskeln här hemma. Jag - helt färdig.





Inga kommentarer: