måndag 29 september 2008

Massera mera

Mamma H skriver:

I tre dagar (en timme varje gång) har Lilla L och jag gått på kurs i babymassage på bvc. Jag har lärt mig massera och Lilla L har låtit sig masseras. Det tyckte hon om! När H var bebis för nio år sedan (!) gick vi också på babymassage på bvc och jag mindes det som otroligt mysiga stunder. Därför ville jag gärna göra det med Lilla L också. Babymassage är dessutom en viktig del av Karlstadmodellen (http://www.karlstadmodellen.se/), då det handlar om kommunikation och struktur - båda två viktiga komponenter. Så nu masseras det här hemma till både min och Lilla L:s förtjusning.

1 kommentar:

Lena sa...

Vist är det mysigt!
Gjorde det med båda mina tjejer och på BVC var vår BVC "tant" så glad för när vi gjorde massagen där så fick hon massera Linnéa (var lite svårt att massera två bebisar samtidigt).