tisdag 2 september 2008

Svårare än så är det inte...

Mamma H skriver:

När Lilla L låg i min mage gjorde jag så mycket jag kunde för att förbereda oss för att vi på bästa sätt skulle kunna ta emot Lilla L redan från början. Bland annat sonderade jag terrängen noggrannt för att hitta den bästa "BVC-tanten" (man får ju välja sånt fritt nu för tiden). Det kändes extra viktigt den här gången att vi skulle få träffa en klok och livserfaren person med sunda värderingar och som dessutom hade erfarenhet sedan tidigare av barn med en extra kromosom. Och jag hittade henne! Vår "BVC-tant" är så klok och hon har så bra svar på alla våra funderingar och frågor. Hon ser verkligen alla barn som olika individer med olika förutsättningar, diagnos eller inte. Första gången vi träffade henne sa hon med eftertryck; Lilla L är Lilla L och svårare än så är det inte. Och det kändes så befriande när hon sa det och det känns som om det blivit lite av vårt mantra. Lilla L är just Lilla L...

Inga kommentarer: