tisdag 23 september 2008

Tack!

Pappa J & Mamma H skriver:

Till alla vänliga kloka människor som har varit inne på bloggen och lämnat kommentarer. Och till alla er som kommenterade vår artikel och deltog i chatten på expressen.se. Stort tack för alla värmande ord. Tack vare er blev vi övertygade om att det var värt det. Även om det innebär en viss anspänning att bli så offentlig med så privata tankar i en kvällstidning.

Förhoppningsvis har vi bidragit till att komplicera bilden lite grann för alla som funderar kring KUB-test och DS. För det är ju ingen svart-vit fråga. Utan en med väldigt många gråskalor. Och kanske har vi också dragit en lans för alla som är annorlunda i en värld där likriktning och perfektion hyllas så mycket.

4 kommentarer:

Grodansmamma sa...

Tack själva för att ni delar med er. Det är modigt! Jag tycker inte det viktigaste är att alla ska tycka eller göra lika utan att den sakliga informationen blir bättre och fylligare. För att besluten ska kunna fattas på ett bättre sätt. Det tror jag definitivt att artikeln lyfte fram. Kram

netha sa...

Det är bara ni speciela föräldra som får dom här special, unika och underbara barn för att ni är så speciela och utvalda.

Agnetha Svanström moster till Jacob Halvorsen 16 år ett av de unika barnen
ocg syster till Helena en av de utvalda.

Nikki sa...

Hej!

Jag har inte kommenterat innan men tänkte göra det nu! Det var en jättebra artikel och ni ska vara stolta över er själva och över valet ni gjorde som lät er fina lilla dotter födas och för att ni älskar henne precis som hon är och inte ställer krav på att ert barn måste vara på ett visst sätt för att få vara ert barn! Sen har vi alla olika förutsättningar och vi måste själva få göra de val vi sen ska leva med. Men många vet inte vad det är de verkligen väljer bort....

Jag är själv mamma till en tjej som har DS som fyller 9 år om 2 veckor. Läs gärna om hennes dag i min blogg!

Anonym sa...

Det var precis som om jag skulle läst något som jag själv skulle ha skrivit..
Tack själv för att ni har satt ord på det ute bland folk!
De som har skrivit dumma inlägg är de som vet minst, precis som det stod i artikeln;-)
Vi har precis fått besked att vi vann med Ho då vår son Melvin (ds också) inte fick dagis i vår kommun...Vi får också höra många dumma kommentarer från folk som inte vet...
Jag är lycklig, jag har en underbar man och underbara barn..
De som måste gnälla kan inte vara lyckliga, det är de som det är synd om egentligen..
Ha en underbar fortsättning,
Kram Mia